Al meer dan 3000 videoclips & lespakketten

Toegang tot KlasseTV

Manieren van toegang

U heeft alleen met een abonnement toegang tot KlasseTV. De toegang verkrijgt uw school op twee manieren:

  1. 1. Inloggen met inlogcode. Dit is de standaard procedure.
  2. 2. Inloggen op basis van het door u doorgegeven IP-adres van de school. Alle computers op uw school hebben dan automatisch toegang tot KlasseTV. Hierbij kunnen we u niet garanderen dat het op iedere school werkt.

Ad 1. Inlogcode

Na aanvraag van een abonnement stuurt KlasseTV een inlogcode naar het e-mailadres dat de directeur heeft opgegeven. U logt in met uw Brinnummer (gebruikersnaam) en deze inlogcode (wachtwoord), zo krijgt u toegang tot KlasseTV. Zorg wel dat de leerkrachten deze inlogcode ook hebben. Deze inlogcode kan ook vanuit huis gebruikt worden, voor het voorbereiden van de lessen.

Let op: U bent er zelf verantwoordelijk voor dat deze code niet door onbevoegden gebruikt wordt, maar alleen door uw directe collega’s (zie algemene voorwaarden). Het is bijvoorbeeld niet toegestaan de inlogcode aan de ouders te verstrekken of deze op de website van de school te plaatsen. Zodra u de code ontvangen heeft kunt u meteen proberen of het werkt. U logt in en ziet dan bovenin de pagina de naam van uw school staan.

Ad 2. Alle computers op uw school hebben automatisch toegang

Het systeem van KlasseTV herkent in de meeste gevallen het IP-adres van uw school, waardoor uw school automatisch toegang krijgt. Mocht uw school nog niet automatisch toegang hebben tot KlasseTV kijk dan onder ‘veel gestelde vragen afscherming’ of neem contact op met ons via info@klassetv.nl.

Teleblik

Voor enkele clips van Teleblik heeft u de inloggegevens van Teleblik nodig. Wanneer uw school deze nog niet heeft kunt u deze gratis aanvragen via www.teleblik.nl/starten. Houd er rekening mee dat er tussen de aanvraag en de ontvangst van de gegevens enige tijd zit.

Wijzigen van de gegevens van de school

Wanneer bijvoorbeeld het telefoonnummer van de school verandert kunt u dit doorgeven via ons contactformulier.

Veel gestelde vragen afscherming

Ik krijg de melding “U heeft geen toegang”

Sinds oktober 2007 is KlasseTV afgeschermd. Voor toegang tot KlasseTV heeft uw school een abonnement nodig op KlasseTV. Hoe u een abonnement afsluit leest u hier. U heeft op twee manieren toegang tot KlasseTV:

1. Inloggen met inlogcode. U logt in met uw Brinnummer (gebruikersnaam) en uw inlogcode (wachtwoord) zo krijgt u toegang tot KlasseTV.

2. Alle computers op uw school hebben automatisch toegang tot KlasseTV op basis van het IP-adres. Het
systeem van KlasseTV herkent in de meeste gevallen het IP-adres van uw school, waardoor uw school
automatisch toegang krijgt.

Veel gestelde vragen inlogcode

Ik heb geen inlogcode gekregen

Alleen de directeur van uw school krijgt per e-mail de inlogcode toegestuurd. Wellicht beschikt uw directeur nog over de inlogcode. Indien dit niet het geval is, dan kan uw directeur per e-mail een nieuwe inlogcode aanvragen via help@klassetv.nl. De oude inlogcode wordt vervangen en de nieuwe inlogcode stuurt KlasseTV naar het e-mailadres dat de directeur heeft opgegeven. Hiermee is de oude inlogcode ook niet meer te gebruiken.

Let op: Afhankelijk van de instellingen van het e-mail programma, kan de e-mail met de inlogcode soms terecht komen in het postvak met ongewenste e-mail (spam). Kijk dus voor de zekerheid ook in dit postvak! Mocht dit het geval zijn, dan kunt u dit in Outlook voor een volgende keer voorkomen. Dit doet u door het bericht te openen en onder menu-item “acties”, bij “Ongewenste e-mail” te kiezen voor de optie “Afzender toevoegen aan lijst met veilige afzenders”

Ik ben de inlogcode kwijt

Elke school krijgt één inlogcode via de directeur. Wellicht beschikt uw directeur nog over de inlogcode. Indien dit niet het geval is, dan kan alleen uw directeur per e-mail een nieuwe inlogcode aanvragen via help@klassetv.nl. De oude inlogcode wordt vervangen en de nieuwe inlogcode stuurt KlasseTV naar het e-mailadres dat de directeur heeft opgegeven. Hiermee is de oude inlogcode ook niet meer te gebruiken.

Ik vermoed dat de inlogcode bij anderen dan mijn directe collega’s bekend is

Neem direct contact op per e-mail met info@klassetv.nl. Er wordt dan zo spoedig mogelijk een nieuwe inlogcode per e-mail gestuurd.

Kan ik de inlogcode ook zelf instellen?

Ja, de directeur van uw school kan dit doen. Wanneer er toegang is tot KlasseTV, kunt u in ‘mijn pagina’ onder ‘mijn profiel’ een nieuwe code instellen.

  • Vul de gevraagde gegevens in.
  • U ontvangt een e-mail met link. Klik op de link of kopieer deze en plak de link in de adresbalk van uw browser.
  • U ziet dan een overzicht met gegevens, hier kunt u ook het wachtwoord aanpassen.

Kan ik ervoor zorgen dat mijn browser de inloggegevens onthoudt?

Voor Microsoft Internet Explorer:

  • Ga naar “Extra” (engels: “Tools”)
  • Ga naar “Internet Opties”
  • Ga naar “Inhoud” tabblad
  • Vink bij “automatisch aanvullen” in dat wachtwoorden onthouden moeten worden.

Voor Mozilla Firefox

  • Ga naar “Extra”
  • Ga naar “Opties”
  • Ga naar “Beveiliging” tabblad
  • Vink aan dat wachtwoorden onthouden moeten worden.

Ik meld me met de juiste gegevens aan, toch doet hij het niet?

KlasseTV werkt met zogenaamde ‘cookies’. Dit zijn kleine tekstbestandjes die op uw computer worden neergezet. In deze bestanden staan onder andere uw voorkeuren opgeslagen. Het kan zijn dat uw browser zo staat ingesteld dat cookies niet worden geaccepteerd. Om dit aan te passen kunt u het volgende doen:

Voor Microsoft Internet Explorer:

  • Ga naar “Extra’s” (engels: “Tools”)
  • Ga naar “Internet Opties”
  • Ga naar “Privacy” tabblad
  • Voor KlasseTV moet minimaal het niveau “Normaal” of “Medium” zijn, maar een andere mogelijkheid is om de aanpassing alleen te laten gelden voor KlasseTV (aanbevolen):
    • Druk op “Sites” of “Bewerken” van de websites
    • Voeg “www.klassetv.nl” toe en druk op “toestaan”.
    • Let op: Bij het hoogste niveau zal KlasseTV met deze methode niet werken.
  • Vergeet niet op “opslaan” te drukken

Voor Mozilla Firefox

  • Ga naar “Tools”
  • Ga naar “Options”
  • Kies “Exceptions”
  • Voeg “www.klassetv.nl”toe en druk op “allow” en druk op “close”
  • Vergeet niet op “OK” te drukken

Veel gestelde vragen automatische toegang

Mijn school heeft geen automatische toegang (meer).

Het kan zijn dat het IP-adres van de internetaansluiting van uw school de afgelopen periode is veranderd en dat KlasseTV nog over het oude IP-adres beschikt. Neem contact op met help@klassetv.nl. Indien u het nieuwe IP-adres van de internetaansluiting weet kunt u dat ook direct doorgeven via info@klassetv.nl onder vermelding van de naam, het Brinnummer en het IP-adres van de internetaansluiting van uw school.

Mijn school heeft meerdere vestigingen of meerdere internetaansluitingen, kunnen deze allemaal automatisch toegang krijgen?

Ja, alle vestigingen en alle IP-adressen die bij uw school horen kunnen automatisch toegang krijgen. Hiervoor dient u alle IP-adressen van de Internetaansluitingen van uw school en van eventuele vestigingen (of eventuele IP-adres-ranges) door te geven aan KlasseTV door een e-mail te sturen naar info@klassetv.nl onder vermelding van de naam, het Brinnummer en de IP-adressen van de Internetaansluitingen van de vestigingen van uw school. Uw Internet Provider kan u vertellen wat de IP-adressen van de Internetaansluitingen van de vestigingen van uw school zijn.

Mijn Internet Provider is niet bereikbaar of wil niet mee werken

Het is erg belangrijk dat KlasseTV over het juiste IP-adres van de internetaansluiting van uw school beschikt. Uw Internet Provider is de partij die deze aan de aansluiting toekent, daarom is het erg belangrijk dat u het IP-adres van de Internet Provider krijgt. Wellicht heeft u nog een brief van uw Internet Provider waar het IP-adres ook in staat.

Indien u uw Internet Provider echt niet kunt bereiken kan u ook zelf het IP-adres achterhalen door op een computer op uw school naar een internetsite te gaan die uw IP-adres weergeeft (bijvoorbeeld: http://www.mijnip.nl)

Mijn school maakt gebruik van een proxy of filter die niet op onze schoollocatie staat

Als uw school gebruik maakt van een filter of proxy, die niet op uw schoollocatie staat (bijvoorbeeld bij uw Internet Provider), kan het zijn dat het IP-adres van uw school niet zichtbaar is voor KlasseTV. In dat geval is het helaas niet mogelijk om gebruik te maken van de automatische toegang. Neem in dit geval contact op met uw beheerder van uw computers. Mogelijke oplossing is dat hij een aanpassing maakt zodat verkeer van en naar klassetv.nl niet meer via de filter/proxy loopt. In Internet Explorer moet dan het volgende worden aangepast: Ga naar het menu item “Extra” en kies voor “Internet Opties”. Ga naar tabblad “Verbindingen” en dan “LAN Instellingen” en druk “Geavanceerd” bij Proxyserver. Bij “uitzonderingen” voegt u “klassetv.nl” toe.

Mijn school maakt gebruik van het Station To Station filter

Als uw school gebruik maakt van het Station To Station filter, kan het zo zijn dat KlasseTV niet standaard is opgenomen in de zogenaamde “white list”. U kunt dan zelf de volgende domeinen hieraan toevoegen:

  • klassetv.nl
  • teleblik.nl
  • schooltv.nl